Rum 19 - Röjjjrummet

Ännu en helg har förflutit här i nordöstra Skåne. Den här gången har den innehållit en härlig dag på grannorten Brobys marknad. Där shoppade vi upp oss på en gammal brun tekanna (ett måste i varje folkhögskoleinternat) och fyra vackra ljuslyktor som numera pryder vårt fönster. Perfekt för kommande myskvällar.
När vi kom hem från Broby marknad och i godan ro går in i vår hall sitter dessa små figurer utanför vår dörr och väntar:


En mexikan och en liten rosa elefant! Efter att chocken och skrattattacken hade lagt sig insåg vi vem som var den givmilde människan. Tack vår käre vän  Erik "Usse" för det!

Helgen fortsatte bra med en fotbollskväll på "den gamle danske kro" (ska sägas på riktigt brutal skånska för maximal effekt) i Glimåkra City. Det var spännande...
Vidare vill vi tacka för ett angenämnt möte med vår gamle vän Gustaf. Det var skumt men härligt att världen som finns där hemma kom hit och hälsade på. Vi tycker helt klart att många fler borde följa Gustafs exempel och komma hit och kolla in vårt place.
Om ni, mot förmodan inte hinner det, kommer här några bilder från vårt nya hem:



Vi har i alla fall försökt pimpa garderoberna med bilder på det finaste vi har!



Sofia lycklig över rummets all prakt




Välkommen till Klabbe och Roffes internecafé! Internatets enda rum med internetuppkoppling! Kom gärna in en sväng, ta en kopp te, kolla mailen, slå på någon härlig låt på youtube eller slå dig ner och bara prata en stund.
Kort och gott: det är här det händer!
(Ja, Erik, det är nu du ska känna dig träffad!)

Vi har verkligen gjort oss hemmastadda här, och en viktig faktor för att kunna bevara känslan från studentveckan( och som en hyllning till alla underbara människor i S3, inklusive vikarier förstås...) pryder äntligen vår vägg:



Hoppas ni fått blodad tand och vill se allt detta i verkligheten!

Stora kramar från Sofia & Klara










Kommentarer
Postat av: ANNA

Åh, jag saknar er! Jag kan lova att jag ska göra allt jag kan för att komma och hälsa på er! Kan Gustaf kan jag :P Förresten, hur kan du Sofia vara så brun? :O Snygga bilder för övrigt, speciellt den sista. För att citera vad Joel skrev i min studentmössa: "Så länge röjjjet finns lever vi vidare" :D

2008-09-09 @ 22:30:19
URL: http://hattifnattanna.blogg.se/
Postat av: Klara

Åh, Anna! Jag saknar dig med! Du får verkligen komma hit och hälsa på oss :) Tjaa, det är en baggis. Solen skiner alltis i Skåne - NOT. Det har regnat varje dag sen vi kom hit.. men det kändes skönt när Gustaf sa att det var varmt här om man jämför med hemma :)

Joel har så rätt. och röjjjet finns minsann!

2008-09-09 @ 22:35:24
URL: http://klaraochsofiaitanzania.blogg.se/
Postat av: Ferhat

Tja, jag har lagt upp en ny trick på min blogg. Gå in på http://Ferhat.blogg.se/ och titta in den.

Glöm inte att kommentera när DU har tittat klart.

Tack :)

2008-09-09 @ 22:39:59
URL: http://ferhat.blogg.se/
Postat av: Erika

gött att se hur ni har det i ert rum med.. tyckte om RÖJJJ-skylten lite extra ;)

tack för besöket, jag saknar er redan!

2008-09-28 @ 14:34:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0